14 октомври, 2009

Как направих мечето или декупаж от салфетка на хартия

При пускането на вчерашната картичка писах, че днес ще разкажа как използвам салфетки в картичките си.
Начинът е много прост. Показа ми го една млада жена, която работи в магазин Слънчоглед.
И тъй взема се салфетка. Моята е от малките, които са нагънати на 8 парченца

Хубавото на тези салфетки, е че имате 8 еднакви малки картинки, които можете да използвате за 8 различни картички с един мотив.
Разтваряте салфетката



Отрязвате единият от мотивите.

Обикновено салфетките са трислойни, така че внимателно отделяте двата бели слоя



Вземате бяла хартия или картон и със сухо лепило се намазва участък, който да е голям колкото картинката
 
Залепяте внимателно картинката за листа. Аз започвам отдолу нагоре, като се опитвам да равня ръбовете на салфетката по ръба на хартията. В крайна сметка се получава това



Изглаждате внимателно картинката, за да се опънат всички гънки и малките дупчици по ръба на салфетката. Не натискайте силно, защото рискувате да скъсате картинката.
При нормалния декупаж се използват фиксиращи лакове. В тоя случай обаче не знам дали би могло да се използва. Просто нямам такъв лак, а и момичето което ми показа, каза че и така става.
Готовата картинка я използвах за тази картичка .

4 коментара:

Chiges каза...

Много добър нагледен урок :). Не съм пробвала такова лепене със стик.
Като пишеш "изглаждате" какво имаш предвид- с ютия ли?

Mila каза...

И аз не бих се сетила да лепя със сухо лепило.
Пробвала съм с С200-слагаш картинката от салфетката върху лист и мажеш отгоре с четка за рисуване с лепилото. Лепилото попива през салфетката и я залепва за листа, а и в същото време с четката изглаждаш балончетата.

Dimitrana S. каза...

Този начин е много удобен, чист и подходящ за малки участъци върху хартия!

Благодаря за споделянето му, Деси :-)

Ivolina каза...

Благодаря за коментарите, момичета.
Изглаждаш с ръка или с малко порченце хартия, но не от салфетката. В накакъв случай гладене при това лепене. Има още един начин за такъв декупаж, но не съм го пробвала.
Мила, а при това лепене с С200 на хартия тя не се ли набръчква.

Публикуване на коментар

 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com